Jakub Zeman

Sáblíková prý vyhrála nějaké ME?

10. 01. 2016 19:15:00
V podvečer jsem díky twitteru zaznamenal informaci, že Martina Sáblíková vyhrála Mistrovství Evropy v rychlobruslařském víceboji. První co mě napadlo bylo – hmm, nic nového.

Jen pro upřesnění, Martině to přeji a uznávám její úspěchy. Jen se za ty roky pro mě stalo televizní rychlobruslení celkem nudným sportem, s předem jasným výsledkem. Pamatujete rok 2010 a olympijské hry ve Vancouveru? Bylo to něco úžasného. I já jsem napjatě usedal okolo půlnoci k televizi a napjatě sledoval, jestli a jak se Sáblíková popere se svojí konkurencí. Radost z jejího úspěchu byla velká, i když jí docela kazil ten divně poskakující panáček s českou vlajkou.

Jenže od té doby uplynulo už šest let a ve světě dlouhých nožů se za tu dobu vůbec nic nezměnilo. Martina dál vyhrává všechna mistrovství, olympiády a světové poháry. Je to fajn, hrozně jí to za tu dřinu přeji. Jenže pro mě, jako pro televizního diváka, ten sport ztratil úplně kouzlo. Proč sledovat dvacet závodnic na pět kilometrů, když stejně vím, kdo vyhraje? A i když ta vítězka je z České republiky, prostě mě to nebaví. Včera jsem se chvilku zkusil dívat na závod na tři kilometry a nic nudnějšího jsem ve sportu dlouho neviděl.

Dnes už jsem to nedal. Pro mě rychlobruslení strašně pokulhává v porovnání s například velmi úspěšným biatlonem. Když jsem se dnes díval na závod mužů, mohl vyhrát v podstatě kdokoliv z té startující třicítky. U toho se opravdu vyplatí tu půlhodinu posedět. Pořadí se neustále přelévá, rozhodují maličkosti. Televizně velmi zajímavý sport. Pro mě stejně jako například fotbal, hokej nebo mužská házená.

Co píšu není nic proti Martině. Jí si za úspěšnou a skvělou kariéru nesmírně vážím. Jen si myslím, že ve všeobecném povědomí by jí i celému sportu prospělo, kdyby měla nějakou opravdovou konkurenci. Přiznám se, že se těším na letní olympiádu, kde bude Sáblíková bojovat v cyklistické časovce. Já usednu k televizi a budu jí držet palce jako vzteklý, protože budu vědět, že to bude opravdu potřebovat. A i když nevyhraje, bude pro mě větší hrdinkou, než když vyhraje nějaké ME v rychlobruslení.

Autor: Jakub Zeman | karma: 12.60 | přečteno: 864 ×
Poslední články autora