Jakub Zeman

Jágr je ikona, ale není ho už trochu moc?

13. 01. 2016 17:32:00
Jaromír Jágr je bez diskuze nejlepším hokejistou České a Československé republiky v celé hokejové historii. On je zřejmě i nejlepším hokejistou světa. Jen se ptám, jestli ho poslední dobou není trochu moc?

Jaromír Jágr je obrovská sportovní ikona a hvězda českého a československého sportu. Pro mě je určitě nejlepším hráčem celé hokejové historie. I s úctou k hráčům jako Holíkové nebo Hlinka musím říct, že Jardovi nesahají asi ani po kotníky. I když porovnávat různá období je nesmírně těžké a možná i trochu neobjektivní. Jako hráč dokázal neuvěřitelné věci. Vyhrát dvakrát Stanley Cup, dvakrát MS a jednou olympiádu se nepodaří každému. Mě osobně v paměti nejvíc utkvěly v paměti dva jeho turnaje. Samozřejmě Nagano a možná ještě více Mistrovství světa v Německu.

Na obou turnajích hrál Jágr důležitou roli, i když si myslím, že ne úplně klíčovou. V Naganu byl klíčem Hašek, v Německu zase celý kolektiv. Úmyslně neuvádím individuální trofeje, kterých má nepočítaně. Hokej je kolektivní sport a proto jsou týmové trofeje podstatně důležitější, abyste se stali legendou. Jaromír legendou je, což mu už nikdo nikdy neodpáře.

Poslední dobou mi ovšem připadá, že je Jágra nějak moc. Ano, Floridě se nadmíru a nečekaně daří. Jenže vše samozřejmě není jen jeho zásluhou. Novináři v honbě za počtem kliků na článek nacpou Jágra i do titulků, kde nemá naprosto co dělat. Stejně tak se vytváří nebezpečný kult, na čemž se podílí zejména novináři. Jaromír Jágr je ze strany novinářů naprosto nekritizovatelný. Pokud se ho pokusí někdo zkritizovat v diskuzi pod článkem, je veřejně ostatními zesměšněn. Poslední dobou mě napadá jeden případ za všechny. Florida ukončila sérii výher v zápase ve Vancouveru, kde dostala vítězný gól po faulu Jágra v přesilové hře v prodloužení. Novinář opět nutně potřeboval dostat jeho jméno do titulku. Proto napsal něco ve smyslu, že Jágr asistencí pomohl Floridě k bodu. Proč nenapsal, že Jágr svým faulem pomohl k vítězství Vancouveru? Bylo by to daleko objektivnější.

Jen pro úplnost, Jágra mám rád a nesmírně ho uznávám. Dokonce jej sleduji na Facebooku i na Twitteru a jeho příspěvky se velmi bavím. Dokonce lituji, že už nechce hrát v současné době doma. Jak by se mi líbil na Kladně. Mohl jsem se na něj o svátcích jít podívat, když Kladno hrálo v Přerově. Zatím mám ale smůlu. Jen si myslím, že by hokeji prospělo, kdyby se mluvilo a psalo i o jiných věcech než o něm. Poslední dobou jsem měl pocit, že na mě vyskočí i z ledničky. Něco jako poslední dobou komediant Kohák. A něco podobného si ikona a legenda Jágrova typu nezaslouží.

Autor: Jakub Zeman | karma: 14.23 | přečteno: 715 ×
Poslední články autora