Proč nechce vláda dopustit odzbrojování civilního obyvatelstva?

Nebývá to tak často, ale konečně přišlo z Evropské komise trošku rozumné nařízení. Čeští poslanci se proti tomu ostře ohradili. Proč zrovna v tomto případě a proč lid hýká blahem, že se ho vláda konečně zastává?

Přiznám se, že mě spousta informací, související s legálním držením zbraní v České republice, velice překvapila. Jen informace, že mezi obyvatelstvem jsou automatické zbraně za cca tři miliardy, mě docela vyděsila. Informace, že zbraně vlastní skoro 300 tisíc lidí je velmi alarmující už jen z důvodu, že u nás se ke zbrojnímu pasu může dostat velmi snadno prakticky kdokoliv.

Nedávný případ v Uherském Brodě ukázal, kdo všechno může legálně vlastnit zbraň. Bohužel v České republice to chodí tak, že vám doktor napíše, co chcete. Jelikož pro vydání zbrojní pasu stačí potvrzení od obvodního lékaře, je možnost, že se ke zbrani dostane kdekdo, velmi pravděpodobná. „Obvoďák“ vám napíše téměř vše. Potřebujete marodit? Není problém, angína jako vyšitá. Teď jsem byl u svého doktora po hodně dlouhé době, protože mě díky zaměstnání přepadly velké bolesti. Jen jsem vstoupil do dveří a řekl mu, s čím mám problém, okamžitě hlásil, že se jedná o krční páteř. Bez jakéhokoliv vyšetření a prohlídky. Dopadlo to tak, že jsem si prášky, které mi předepsal k vyzvednutí v jeho lékárně, ani nevyzvedl.

A úplně stejně to chodí i s placenými vyšetřeními, včetně toho pro zbrojní průkazy. Stačí známost, nebo prostě to, že si za takové vyšetření zaplatíte a nic jiného doktora většinou nezajímá. Docela by mě zajímalo, jestli lékař, který udělil lékařské dobrozdání pánovi z Uherského Brodu, byl za podíl na několikanásobné vraždě vůbec popotahován?

Vláda ovšem za zbraně srdnatě bojuje. Je zvláštní, že spousta jiných nařízení z Bruselu jim nevadila, ale tady se, alespoň naoko, brání. Docela mě zaujala argumentace poslankyně za ODS paní Černochové, že náhodně kolemjdoucí se zbraní, může zachránit majetek nebo zdraví. No tak já oproti paní poslankyni pevně doufám, že náhodně kolemjdoucí, které potkávám, nejsou ve většině případů nějak tajně ozbrojeni.

Nemůžu si pomoc, ale nějaké hromadné ozbrojování civilního obyvatelstva je naprostý nesmysl. Spíše opačný trend, kdy by zbraní mezi obyvatelstvem ubývalo, by byl fajn. Česká republika není připravena na to, aby každý vlastnil automatickou střelnou zbraň. I když si spousta lidí myslí, že zrovna teď jsou proto velmi vážné důvody.

Autor: Jakub Zeman | čtvrtek 14.1.2016 17:30 | karma článku: 16,50 | přečteno: 2817x